Sunday, October 5, 2014

NanoFlowcell Brings Large Quant E-Sportlimousine to Geneva

Share this article with your friends.

Another day, another concept car that made its debut at the Geneva Motor Show and we must say that this particular vehicle has certainly attracted a a lot of attention as we’re talking about a Sportlimousine from NanoFlowcell.

تعرّف على أول سيارة تعمل بالمياه المالحة
جميعنا ندرك تمامًا أن الوقود الحالي سوف ينتهي قريبًا، وجميعنا ندرك أيضًا بأننا نحتاج لبدائل طبيعية أخرى لكي تساعدنا في حياتنا في المستقبل، وكما تعلمون فإن هناك الكثير من الدول التي تتّجه لاستخدام بدائل أخرى وخاصةً نحو الطاقة الشمسية بشكل كبير كبديل قوي وفعال، لكن هل تخيلت يومًا من الأيام بأننا يمكننا أن نستخدم الماء كوقود؟ نعم وقود لسياراتنا


سيارة “كوانت إي – سبورت ليموزين الرياضية“هي أحد حلولنا المستقبلية. على الرغم من أن السيارات الرياضية لها سمعة جيدة كونها صديقة للبيئة، ولكن التطوير والتصميم الجديد لتلك السيارة غيّر تلك السمعة حيث وصلت سرعتها إلى حوالي 217.5 ميل في الساعة أي ما يساوي 350 كم في الساعة دون استخدام الوقود النفطي، بل باستخدام المياه المالحة


Yes, it seems that this particular company has decided to wow the public with a quite a large two-door vehicle calling called the NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine. If the size factor seems impressive, let us tell you that when it comes to the engine you’re also in for a surprise. 


Apparently, NanoFlowcell’s e-Sportlimousine features four electric motors, one for each wheel, promising a combined maximum output of 80kW (925PS or 912hp) and a normal operating output of 480kW (653PS or 644hp). Thus, we’re talking about a car that can go up to 100km/h (62mph) in merely 2.8 seconds al thanks to the electric motors, the company saying that “It] works like a combination of a battery and a fuel cell using liquid electrolyte, which is kept in two tanks and pumped through the cell.” 



فالنظام الصارم للقيادة يسمح للسيارة “كوانت إي – سبورت ليموزين“ بالانطلاق من صفر إلى 62 ميل في الساعة في 2.8 ثانية، وتم قبولها على طرق الاتحاد الأوروبي، فبعد التجربة الأولى عام 2014 في معرض جنيف للسيارات في شهر سبتمبر صدّق الاتحاد الأوروبي على إمكانية السيارة التي تعمل بتقنية المياه المالحة على طرقها

So, we could say that with this particular system, the company is bringing something new to the table as nanoFLOWCELL technology offers major performance improvements. The only problem seems to be with the fuel liquid but according to the company there is nothing to be worried about as it doesn't contain any environmentally damaging components.



سيارة “كوانت إي – سبورت ليموزين“البالغ قدرتها 920 حصان تستخدم تقنية تعرف بتقنية تدفق الكهرباء من خلال نظام المحركات الكهربائية الأربعة، فهي تعمل بنفس طريقة عمل خلية الوقود الهيدروجيني حيث يستخدم السائل لتخزين الطاقة في المياه المالحة. ويمر السائل عبر غشاء الخزانات ما يخلق شحنة كهربائية يتم تخزينها ثم توزيعها على المكثفات الفائقة، وتبلغ سعة الخزانات 200 لتر من الماء والتي تسمح للسيارة أن تقطع مسافة تتراوح بين 248 و372 ميلًا، أي ما يساوي 397 و595 كم

Moving on to the design part, the NanoFlowcell’s e-Sportlimousine is quite a large vehicle (5,257mm) that features a sleek and futuristic design. Also, the doors are gull wing doors measuring alone two meters in length. The car rides on a 3,198 mm wheelbase, being 1,357mm tall and 2,109mm wide and comes to weight around 2,300kg (5.071 pounds) when all of its flow-cell fuel tanks are full.



ويبلغ مجموع مساحة مقاعد السيارة الأربعة 5.25 طول × 2.2 متر عرض، وسمك عجلاتها يبلغ 22 بوصة والأبواب مزدوجة مثل الأجنحة ومطلية بطلاء الكريستال الأزرق، وأما في الداخل فهناك نظام للترفيه ومميزات خشبية. ولم يتم الكشف بعد عن السعر أو موعد البيع لكن بعض الخبراء أكدوا أن سعرها سيزيد عن 1.7 مليون دولار

It would definitely be something to have this raptor-of-a-car on the streets and if we were to take on the word of the company, it seems that we could be seeing some road-going prototypes soon enough. Apparently, they have plans to to have this concepts done by the end of year, thus we’re certainly in for something interesting.

وتخطط شركة “نانوفلوسيل إيه جي“ التي يقع مقرها في ليختنشتاين لاختبار السيارة على الطرق العامة في ألمانيا، وأماكن أخرى في أوروبا في الوقت الذي تستعد فيه الشركة لإنتاج سلسلة منها، وتزعم أنها تقدم عروض للتقنية الخاصة بالبطاريات تساوي خمسة أضعاف قدرة بطاريات الليثيوم أيون من نفس الوزن


وقال جينز بيتر إليرمان، رئيس مجلس إدارة شركة نانولفلوسيل ايه جي، أن هناك خطط جاري تنفيذها لترويج صناعة مثل هذه السيارات والتي ستصبح أفضل من حيث إمدادات الطاقة، كما يمكن استغلال محركاتها في النقل البحري والسكك الحديدية وتكنولوجيا الطيران أيضًا